السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة نرجو من جميع الاعضاء اللتزام بقوانين المنتدى وعدم نشر برنامج او فلم او اغنية او اي شئ له حقوق ملكية كما يمنع نشر السيريالات والكراكات للبرامج ومن يخالف تلك التعليمات سيتم حظر حسابة للابد والسلام عليكم ورحمة الله

ما هى نظرتك لمصر و المصريين ؟؟

0 تصويتات
سُئل فبراير 16، 2014 في تصنيف العلاقات الإنسانية بواسطة لبيبة (147,160 نقاط)
هذا السؤال مُوّجه لغير المصريين .. أرجوك دع المصريين يعلموا كيف تنظر إليهم و إلى بلدهم, و للعلم هذا السؤال لِمُجرد الفضول لا أكثر.
تحديث للسؤال برقم 1
والله لا انظر لنقاط ولا غيره  فقط دع حابب اعرف فعلاً نظره اخواننا غير المصريين كيف يرونى و يروا بلدى و أرجوك بلاش اتهام بالباطل و أجب عن السؤال ببساطه كما هو مكتوب. شكراً.
تحديث للسؤال برقم 2
عزيزى FAZZA3 نعم مصر بها نصابين و بها قاتلين و بها من كل نوعيات البشر و لكن بها أُناس طيبين و بها الذين يخشون الله و بها وبها ... ولكن لكى أصدقق القول معظمها طيبين و جرب بنفسك .
تحديث للسؤال برقم 3
عزيزى  quifia لا أجد كلمات للتعليق على تعليقك إلا ........... أن الإنسان السيء لا يرى فى من حولُه إلا الصفات السيئه و الحسن الخُلق القريب من الله  يُنير الله له بصيرتة ليرى الأمور على حقيقتها !!!!
تحديث للسؤال برقم 4
الزميله العزيزه amira dalgerie أرجو التوضيح لتعليقك !!!
تحديث للسؤال برقم 5
الأخت الكريمه((( زينةونحول))) أُحيكي على هذه الكلمات الرصينه العاقله الواعيه للواقع الذى نحياه  و أتمنا من الله أن يفهم من أساء القول معنى هذه الكلمات الصادقه الواعيه.
تحديث للسؤال برقم 6
أولاُ سأقوم بالإجابه على   (((( الصياد العجوز )))) فيما قاله (( وهذا ما يحاول بعض الحقراء ان بفعلوه بالأساءه الي مصر وهو جالس خلف الكبيوتر لا قيمه له )) ..... إجابتى عليك هى ........ من السهل جداً إنى أُجيب عليك بنفس إسلوبك و ألفاظك و سبك , لكن هوضحلك نقطه غائبه عنك ... هل تعتقد أن أمثالك بإسلوبِهِم و ألفاظهُم هُم  حُماة الدين الإسلامى و هُم أهل للدعوه لِنُصرة الرسول الكريم (ص) .....حاول تفكر !!!
تحديث للسؤال برقم 7
ثانياً إجابتى على ((( trustGod ))) يااااه إه النباهه دى !!..... إزاى كشفتينى و عرفتى إنى مش مصرى ؟؟؟؟ أنتى تقولين .. ((  أعلم جيدا الهدف من سؤالك و أكبر دليل على إنك بتحقد على مصر إنك طلبت من المصريين عدم الإجابة لإنك عارف إن المصريين لو تحدثوا عن بلدهم الحبيبة هيقولوا فيها أشعار)) :)  طيب يا سيتى خلينى معاكى إنى فعلاً مش مصرى .... إيه بقى الدليل فى إنى أطلُب من غير المصريين يقولو رأيُهم فى المصريين !!! و بعدين .... تعالى هنا بقى ..... و أنا لو مش مصرى من أى بلد يعنى هحقد على مصر بتاع أيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ كل اللى بتتكلمى عليهُم دوول إتعرفو و خدو جوايز و بقى ليهُم ثمن خارج مصر ..!!!! لكن اللى ليه ثمن فى مصر هُما اللى بيهجصو و اللى بيلعبو واللى بيمثلوا و غيرهُم ولا ليهُم أى لزمه و إثبتيلى العكس لو عندك دليل ........ بالله عليكى حولى تفوقى و تصحى من نومِك  !!!
تحديث للسؤال برقم 8
إلى   trustGod أنا عندى ردوود لا تتخيليها على سبك ده (مش كل واحد لاجىء عاشله فى مصر يومين و بيحقد على مصر هييجى يقرفنا ...  جتكم القرف مليتوا البلد) لكن هحاول أحفظ عليا ليسانى و أحترم نفسى علشان منزلش لمُستوى حديث غير مُهذب ... لكن ببساطه كده جمييييييل ما زكرتيه عن الكم الهائل للذكاء الموجود فى البلد ... لكن إذكُريلى كده كام واحد من العُلماء  اللى ذكرتيهُم عايش فى مصر ؟؟؟ مش قصدى عايش بياكُل و يشرب طبعاً لكن موجود فى مصر بلده و بيعمل فيها و مصر اللى إتولد فيها بتستفيد من خبراته ؟؟؟؟ كام واحد هه  كام ؟؟؟؟؟؟؟؟ ابصُم بالعشره أن من أذكى فئات البشر هُم المصريين لكن هيهات هيهات .... إيه الفائده منهُم ؟؟؟ هسيبك أنتى تجوبى .....أيه الفايده منهم ؟؟؟؟ الله الله على المراكز البحثيه فى البلد .. الله الله على الصناعات التكنولوجيه فى البلد .... الله الله على الزراعه فى البلد ..... الله الله على إدارة الموارد الطبيعيه فى البلد ..... الله الله على مُستوى التعليم فى البلد .... و ارجوكى سيبك من نبرة أنت مش مصرى دى علشان  فعلاً  مش ههتم بأى كلام بخصوص جنسيتى مصرى ولا لأ  لأنى مصرى ... إقتنع من إقتنع و كذب من كذب .
تحديث للسؤال برقم 9
لمن سب هذا الشعب... حسبنا الله و نعم الوكيل حاول تفكر يا أعمى القلب كم من الناس تَسُب و كم من الذنوب جنيت ... و إعلم أن كُل إناء ينضح بما فيه ...
تحديث للسؤال برقم 10
إيه اللى بيحصل ده !!!! ليه الناس نصف كلامهُم سب و شتايم كده .... و الله الواحد قرف من إسلوب الكلام المُهين ده... يـــــــــــــــــــــــــــــــانـاس إن الله لا يُحـب الجَـهر بالســــوء مــن القــــول
...